Камуродзан

Камуродзан

Ім’я нашого Доджо – 神路山 Камуродзан. Що це означає? Якщо перекласти три символи, з яких складається ця назва, тоді вийде приблизно наступне – «гора божественного шляху» або «місце духовного розвитку». Можна розібрати окремо кожен ієрогліф. Останній, третій ієрогліф – 山 може означати: гора, вершина, або храм. Взагалі, гори це місце, наповнене силою, і завжди сприймалося людиною як місце, яке знаходиться ближче до богів. Напевно, тому цей ієрогліф у поєднанні з іншими символами ще має значення – храм. Другий (центральний) ієрогліф 路 має значення дороги, шляху. Якщо з’єднати ці два ієрогліфи тоді вийде – шлях на гору, дорога на вершину до храму. І, нарешті, перший ієрогліф цієї фрази, 神, це той же символ, що йде другим у назві Буджинкан. Цей символ може означати наступне – бог, божество, дух. Відповідно, три ієрогліфа, які складають назву нашого додзьо мають символічне значення і зображають те, до чого має прагнути кожен учень – йти до вершини, будувати свій божественний храм душі, знайти та крокувати небесним або божественним шляхом розвитку.

Розповідь  Хацумі Сенсея про Камуродзан:

«Насильство, що здійснюється людиною, руйнує її. Це схоже до канібалізму у світі тварин або випалювання лісів древніми землеробами, що закінчувався виснаженням ґрунту, тобто знищенням джерела їжі. Ніндзя повинен усвідомлювати факт, що насильство cсаморуйнівне, і розуміти значення Воріт Небесних і Воріт Земних. Основа вірувань ніндзя – у підпорядкуванні законам природи. Дотримуючись законів природи, людина сходить на Камуродзан, священну гору загальної справедливості.

Це сходження непомітно і не залишає слідів. Це внутрішні кроки, які ми повинні зробити в бік неба. Після того, як я успадкував титул соке, я живу, розгадуючи загадки природи та рухаючись по дорозі просвітлення. Я пам’ятаю слова свого наставника. Він сказав, що, займаючись бойовими мистецтвами і освоюючи їх таємниці, зміг стати сильним і справедливим. Але він не міг осягнути справжнє мистецтво самозахисту і стати майстром бойових мистецтв – справжнім ніндзя, поки він не познайомився з вірою ніндзя, в якій знайшов синю птицю щастя. Він додав, що я повинен знати справжню природу релігій, щоб зробити правильний вибір. Після цієї розмови я вивчив і проаналізував кілька різних релігій, щоб з’ясувати їх справжню природу.

У світі є багато вірувань. Подібно руйнівним і життєдайним бойовим мистецтвам, є два типи релігій. Зустрічаються крайності в релігійних ритуалах, наприклад, масове самогубство, вчинене сектантами Народного Храму в Джоунстоуні, випадок самоспалення японського священника на очах імператора і придворної знаті – з метою потрапити в рай згідно філософії релігії Дзьодо; те, що трапилося нещодавно в Японії після смерті керівника секти – самоспалення вірян-жінок. Трагікомічне крайнє слідування релігійним статутам доходить до повної відмови від сексу або зайвих занять їм, заборони деяких продуктів (коренеплодів, викопаних з землі, м’яса), дотримання постів, заборони на спиртні напої, визнання насильства чеснотою. Життя членів релігійних сект не може бути названа психічно або фізично повноцінним. Але вони впевнені в тому, що вони щасливі. Мій наставник сказав, що в сучасних релігіях немає нічого хорошого. Я хотів би розповісти про положення віри сенсея Такамацу. Ось вони:

  • Розвивати дух терпіння дзен і розуміти його можливості;
  • Розвивати в собі щирість і віру (магокоро);
  • Прагнути до самопізнання й самовдосконалення, подяки та щедрості.

Постійне прагнення до реалізації цих поглядів – ось що потрібно для правильного життя людини у гармонії з волею Бога. Думаю, що варто пояснити поняття «магокоро». Це японське слово має на увазі життя без обману, щиросердечну допомогу іншим, захист слабких, і служіння правді та добру. Я думаю, що магокоро – це показник макото (правдивості, щирості, віри) в душі людини з великим серцем – це прояв суті хорошої людини. Віра існує не лише в храмах і монастирях. Це сила для зміцнення і розвитку слабкої душі та збільшення маленького серця. Вона бореться зі злом в серці, перетворюючи його в справедливість. Сенсей Такамацу усамітнився в горах та знайшов там свою віру. Він досяг просвітлення і усвідомив істину, яку не можна осягнути тільки одними бойовими мистецтвами. Тільки після цього він став майстром бойових мистецтв. Майстер Такамацу говорив: «Добиймося щастя, вигнавши горе, страждання і розчарування з наших сердець. Щастя – це найкраще з того, що може дати життя. Вигнавши незадоволення і страждання, поверніться до джерела щастя».

Святе вчення Будди прийшло по шовковому шляху з Китаю. У Китаї жили великі священники, які досягли просвітлення. Від одного з них японець перейняв вчення і сам став священником. Потім японський священник навчав інших, і з часом великі мудрі священники з’явилися і в Японії. Точно так само, як збільшувалось число тих, хто досягнув просвітлення, зростала кількість ніндзя і майстрів бойових мистецтв, і зараз утворилося велике товариство – не тільки в Японії, але і за її межами. Члени міжнародного товариства ніндзя: Дорон Навон, Стівен К. Хейс, Джек К. Хобан, Чарльз Даніел, Свенерік Богсьойтер і Буд Мальмстром. У їхніх рідних країнах є свої релігії, але щира віра не має кордонів. Не має кордонів і мистецтво ніндзя. У кожній країні є гора, священна гора, яка веде до всесвітньої справедливості. Священна гора ніндзя, про яку я кажу – бачення. Це саме близьке місце до небес на землі. Воно завжди в межах вашої досяжності. Я хочу вказати вам шлях на вершину священної гори, щоб ви встали там і вслухалися в таємничу музику духів».

При поясненні слова Камуродзан, Хацумі Масаакі так говорив перекладачеві своєї книги «Сутність нінджутсу» Хіраі Масару: «Камуродзан означає – гора, найближча до небожителів. Я старався з усіх сил і тілом, і духом, і словами зробити своє нінджутсу, свій погляд на бойові мистецтва і себе самого доступними розумінню людей у всьому світі. Однак, як мені здається, замість Камуродзан на шляху багатьох людей встає гора їх бажань: коли б я не кликав, мій голос повертається луною, не досягаючи людських вух. Але гора Камуродзан прозора – все ж таки люди могли б мене почути через гору, якби захотіли».

Можна сказати, що назва Камуродзан віддзеркалює мету нашого доджо – шлях до справжнього, реального сприйняття та бачення світу. Якщо нам вдається правильно сприймати світ та самих себе, тоді можливі правильні дії у правильному напрямку. Тож бажаю всім пізнати самих себе для того, щоб пізнати весь світ та бути щасливим.

Керівництво нашого колективу — це серце Камуродзан доджо. Це люди, для котрих практика бойових мистецтв стала неодмінною частиною життя. В першу чергу, це весь викладацький склад Камуродзан, але не тільки. Всі важливі питання діяльності Камуродзан ми вирішуємо разом, всім складом Керівництва нашого товариства. Тому, ви можете звертатися до будь-кого з Керівництва, щоб дізнатися про життя та діяльність Камуродзан доджо (семінари, лекції, тренування, походи та інші заходи). Отже, Керівництво Камуродзан доджо сьогодні:

Терещенко Сергій Петрович (місто Київ) – засновник та керівник всеукраїнської організації Камуродзан.

Осередки:
  1. Качкан Володимир Мирославович (місто Івано-Франківськ).
  2. Бойко Сергій Володимирович (місто Прилуки).
  3. Юхименко Ігор Васильович (місто Луцьк).
  4. Цівун Юрій Миколайович (місто Бориспіль).
  5. Довгаленко Микола Іванович (місто Київ).
  6. Морозов Олександр Борисович (місто Тернопіль).
  7. Лобко Оксана Олександрівна (місто Київ).
  8. Федорчик Юрій Володимирович (місто Львів).
  9. Мисак Сергій Леонідович (місто Вінниця).

Контактну інформацію можна знайти на сторінці Контакти.

(Текст підготував Засновник Буджинкан Камуродзан Україна Терещенко Сергій Петрович)

www.kamurodzan.kiev.ua